Trotse ondernemers aan het woord: “Het werd tijd om iets terug te doen”

Door de campagne ‘Samen iets terugdoen voor de stad‘ kunnen succesvolle bedrijven via Amsterdam Made de kleinere makers uit de stad helpen, die nu staan waar zij ooit ook stonden. Met een bijdrage aan Amsterdam Made steunen deze sponsors structureel de maaksector. Zij maken het daardoor mede mogelijk dat de kleinere makers uit de regio meer bekendheid krijgen.

"Wij zijn groot geworden in de stad. Het werd tijd om iets terug te doen." — Oos, eigenaar Kesbeke

De campagne werd afgetrapt met de eerste drie sponsors: Bierbrouwerij Breugem, brillenfabrikant Preciosa en Kesbeke, inleggerij van Amsterdams tafelzuur. Inmiddels zijn daar nog drie enthousiaste sponsors aan toegevoegd: Frites uit Zuyd, Wynand Fockink en Slagerij Woorts. Het is hartverwarmend om te zien en horen waarom bedrijven graag meedoen aan deze campagne. Zoals we graag zeggen: samen maken we meer impact!

Zij dragen andere makers én de maakindustrie een warm hart toe
“Makers zijn creatieve mensen met lef en doorzettingsvermogen”, aldus Quirin van Frites uit Zuyd. “Ze maken innovatieve, onderscheidende en aansprekende producten en geven de stad daarmee kleur. Ze verdienen een netwerk en een podium en dat is wat Amsterdam Made biedt. Daar dragen wij graag aan bij.” Ditmar van Wynand Fockink kan zich daar alleen maar bij aansluiten. “Wij geloven in de kracht van ambacht en innovatie, en zetten ons in voor de opbloeiende start-up scene en de traditionele makers in onze prachtige stad Amsterdam.” Menno van Preciosa vult aan: “De meeste makers doen hun werk vanuit passie en liefde voor het ambacht. Dat is een andere drijfveer dan als je alleen maar goede cijfers wilt hebben. Wij willen lokale makers graag ondersteunen en meewerken aan extra aandacht voor de kleine maakindustrie in groot Amsterdam.”

"Makers zijn creatieve mensen met lef en doorzettingsvermogen. Ze maken innovatieve, onderscheidende en aansprekende producten en geven de stad daarmee kleur. Ze verdienen een netwerk en een podium en dat is wat Amsterdam Made biedt. Daar dragen wij graag aan bij." — Quirin, oprichter Frites uit Zuyd

Tips van doorgewinterde ondernemers
De sponsors kennen de uitdagingen van het ondernemen maar al te goed. Op hun sponsorpagina’s leer je ze kennen en geven ze hun beste tips voor nieuwe makers. Zo is Peter van Slagerij Woorts duidelijk in zijn advies: “Blijf heel dicht bij jezelf. Dat kan je onthouden en dat kan je verkopen.”

Geholpen door de sponsors
Eén van de makers die dankzij deze sponsorcampagne onderdeel kan zijn van Amsterdam Made, is sapmerk Juiciety – ontstaan uit frustratie en noodzaak om een bijdrage te leveren aan een gezonder Amsterdam Zuidoost. Oprichtster Cheryl: “Amsterdam Made is voor Juiciety een waardevol platform omdat het de kans biedt om in contact te komen met een breder publiek dat graag lokale en duurzame bedrijven wil steunen. Het is ook super fijn dat een deel van het promotiewerk van de ondernemer uit handen wordt genomen. Het wordt bijvoorbeeld ineens financieel aantrekkelijker en efficiënter om mijn merk exposure te geven via abri’s op Amsterdamse metrostations!”

Wil jij ook iets terugdoen of heb jij juist wat extra support nodig?
Wij zetten onze campagne met enthousiasme door en zijn daarom ook altijd op zoek naar nieuwe sponsors én makers om zich bij ons aan te sluiten. Samen maken we meer impact! Ben jij een bedrijf met genoeg draagkracht om per maand een bedrag van €87,- te kunnen missen en daarmee 3 makers te helpen? Of ben jij een lokale maker en zou jij graag exposure krijgen via Amsterdam Made of Locally Made, maar kun je kosten nog niet dragen? Mail naar info@amsterdammade.org, wij sturen je graag vrijblijvend meer informatie toe!

“Amsterdam is groot geworden door handel en nijverheid. Dat hoort bij de identiteit van de stad. Samen met Amsterdam Made werken wij er graag aan om dit stukje DNA van de stad in stand te houden.” — Patrick, eigenaar Breugem Bier